النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: نصائح لشباب البشرة 2013,نصائح لبشرة رائعة و شابة 2013

  1. #1

    تاريخ التسجيل
    14 / 05 / 2013
    المشاركات
    250
    معدل تقييم المستوى
    111

    افتراضي نصائح لشباب البشرة 2013,نصائح لبشرة رائعة و شابة 2013

    نصائح لشباب البشرة 2013,نصائح لبشرة رائعة و شابة 2013



    نصائح لشباب البشرة 2013,نصائح لبشرة رائعة و شابة 2013

    نصائح لشباب البشرة 2013,نصائح لبشرة رائعة و شابة 2013






    اولا حالتك النفسية مهمة جدا حاولي بقدر الامكان تبعدي دماغل عن أمور ممكن تعكنن عليكي ودا أنك تغسلي عقلك والله مش هزار العقل كمان لازم تغسيلة


    وتصفية من مشاغل الدنيا اليومية الي بتقابلنا كلنا ودا أذا اتبعتي رياضة معينة او حتي المشي اليومي أو القعدة مع اصدقاء حلوين يملوا القعدة بهجة يعني تبعدوا

    عن الكلام الي يخص الاكل ومشاكل الرجالة والبيت

    ثانيا ألاكل حاولي ديما يكون عندك في البيت أكبر كمية من الالوان الخضرا من الخضروات وتستعمليها بشكل يومي في ال 3 وجبات ولو بتشتغلي خدي معاكي ومتضحكيش علي كلامي - خيار- طماطم جامدة - جزر مقشر - وفاكهة من اي نوع

    ثالثا الماء - مهم جدا تشربي السوائل سواء مياة أو حاجات دافية وياريت أعشاب طبيعية وأجمل حاجة ممكن انصحك بيها وهي سنة عن الرسول صلي الله علية وسلم
    (السنا والسنون) وهي الشمر والينسون وممكن كوب يوميا بعد ماتصحي من نومك ومرة تانية في وسط النهار زي مابتشربي الشاي بأنواعة جربي كمان الشمر

    والينسون ومتقوليش دا للاطفال أنتي كمان جسمك محتاج نفس الفؤاد الي في الاعشاب دي ومن أهم فوائد الشمر والينسون هو علاج جميع أنواع الانفلونزا

    والتهاب الحلق وبلغم الصدر للمدخنين وراحة المعدة لاصحاب الحرقان الدائم وتهدئة الاعصاب للقلق المصاحب للنوم وراحة القولون للبتعاني من الانتفاخ الدائم

    واذا كنتي بتشتكي من تغير دائم في ميعاد الدورة الشهرية واختلال هرموني والتهاب اعصاب ووجع ظهر وانتفاخ في الجسم بسبب حبس الماء الذائد عليكي

    وعلي البردقوش ودا عشب موجود عند كل العطارين واجمل واطعم من الشاي والوصفة سهلة تغلي معلقة مع كوب ماء وتحلية بعسل بسكر زي ماتحبي وممكن


    من غير سكر وتشربية وبالهنا والشفا علي صحتك يارب مرة يوميا ولما وزنك ينزل شوية ابقي ادعيلي

    رابعا في حاجات بسيطة اوي ممكن تجيها وتستعمليها بأنتظام وهيكون ليها تأثير رائع علي بشرتك وهي وصفة جدتي (جلسرين وماء ورد وليمون ) واصحاب

    البشرة الحساسة يقللوا في الليمون ) وتخلطي الجميع وتدهني يوميا ايديكي وبشرة الوجهة والرقبة وجميع جسمك اذا حبيتي وأبقي أفتكريني بالدعوة الحلوة

    ,اخيرا أطلبي ديما بالدعاء الجميل (اللهم حسن في خلقي وخلقي أنك القدير علي كل شيء)

    وعلي فكرة عاوزة اقولك حاجة ديما شوفي نفسك جميلة لكي يراكي الاخرون جميلة ولاتقللي من قدر نفسك أبدا وهي ليست دعوة للغرور ماعاذ الله ولكن المثل

    يقول كن جميلا تري الوجود جميلا. وشكرا علي حسن الاستماع.


  2. #2
    الصورة الرمزية ![ فوهرر ]!
    تاريخ التسجيل
    29 / 05 / 2013
    المشاركات
    248
    معدل تقييم المستوى
    109

    افتراضي رد: نصائح لشباب البشرة 2013,نصائح لبشرة رائعة و شابة 2013

    الله يعطيكـ العافيه


  3. #3
    الصورة الرمزية شـوآقهَـہ ~
    تاريخ التسجيل
    13 / 06 / 2013
    المشاركات
    1,610
    معدل تقييم المستوى
    246

    افتراضي رد: نصائح لشباب البشرة 2013,نصائح لبشرة رائعة و شابة 2013

    يعطيك الف عافيه

    على الطرح الرائع


المواضيع المتشابهه

  1. نصائح لصفاء البشرة 2013 ، تنقية البشرة 2013 ، نصائح لبشرة نقية2014
    بواسطة فيروزه هانم في المنتدى كلام نواعم
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 24 / 07 / 2013, 01 : 08 AM
  2. نصائح للعناية بالبشرة 2013 ، اضرار الهواء الجاف علي البشرة 2014
    بواسطة غَـےـرَوْوْوْ في المنتدى كلام نواعم
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 05 / 07 / 2013, 28 : 11 AM
  3. نصائح 2013 , نصائح لكل عروس 2013 , ولكى سيدتى 2013
    بواسطة درووب الهوى في المنتدى ركن العروس وجمالها
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 07 / 06 / 2013, 15 : 11 PM
  4. نصائح لشباب البشرة 2013,نصائح لبشرة رائعة و شابة 2013
    بواسطة ريانة شوق في المنتدى الأناقه والموضه والجمال
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 25 / 05 / 2013, 56 : 01 PM
  5. نصائح 2013 , نصائح لكل عروس 2013 , ولكى سيدتى 2013
    بواسطة درووب الهوى في المنتدى الأناقه والموضه والجمال
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 19 / 05 / 2013, 41 : 01 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242